Založ si blog

Televízia-pýcha Slovenska?

Pýcha alebo hanba? Neviem sa rozhodnúť, k čomu sa prikloniť. Skúsim teda takto: medzi základné funkcie médií patrí informačná, kultúrna, zábavná, sociálna a politická. Môžeme polemizovať, ktorá televízia si plní tieto základné funkcie. Stredobodom záujmu je boj o diváka. Televízia Markíza a JOJ nasádzajú obľúbené seriály a reality show do rovnakých časov a vytvorili aj tlak na diváka, ktorý si musí vybrať medzi dvoma poprednými slovenskými seriálmi. Nezaujíma ich kvalita odvysielaného programu…smutné, taká je realita. Ich programová štruktúra ponúka plno vulgarizmov, opakovaných filmov a takmer žiadne zábavné súťaže.

 

Kde sa  však stráca RTVS? Z môjho pohľadu televízia rastúca na kvalite programu. RTVS tvorí nové relácie, prípadne nové diely už existujúcich relácií. Nenúti nás sledovať každých 15 minút reklamy, nevnucuje nám hlasovania. Musím spomenúť podľa mňa veľmi úspešný formát Legiend popu, Nikto nie je dokonalý( bývalé Aj múdry schybí ) či 5 proti 5. Najnovšou reláciou je Milujeme Slovensko. Pre mňa veľmi nenásilný, milý , zábavný a do určitej miery poučný formát zameraný vedomosti o Slovensku. Ak vieš- víťazíš.  Zapojené je publikum, súťažiaci sa bavia, no chcú vyhrať. Priznám sa, aj ja si veľakrát pripomeniem či už mená spisovateľov, piesní a udalostí.

Aj takýto formát má negatívne ohlasy. Slováci doslova hľadajú , čo by skritizovali. Na sociálnych sieťach vzniká veľmi veľa úsmevných názorov. Pre ľudí sú celebrity afektované, ukričané, trápne, neúprimné smiechy…. atď.  Samozrejme, mnoho negatívnych ohlasov. To sa dalo na Slovensku čakať.

 

Nezdá sa nám, že kritizujeme všetko? Pamätám si negatívne ohlasy na reality show Farma, Mama ožeň ma, Farmár hľadá ženu či Extrémne rodiny. Sledovanosť bola napriek všetkým ohlasom obrovská.  Neviem, či len ja mám ten pocit, že slovenské publikum je naozaj náročné a sme národ kritikov. Dobré a náučné formáty u nás zanikajú a tie , čo nám ukazujú hlúpu spoločnosť majú neustálu sledovanosť.

Humus v slovenských regáloch

11.04.2013

Čo to vôbec jeme? Nie, nejdem sa v tomto blogu venovať kauzám o konskom mäse. Toho už bolo za poslednú dobu veľa. Idem jednoducho opísať moje skúsenosti , prípadne skúsenosti mojich známych. Som žena- áno, aj ja poctivo kontrolujem dátum spotreby. Až na jeden z tých dní, keď idem z práce unavená a potrebujem niečo pod zub. Posledné, čo ma trápi je dátum [...]

FMK-učiť sa, učiť sa, učiť sa?

06.04.2013

Napíš blog o UCM- áno, aj takto môže znieť úloha pre študenta vysokej školy. Pre mňa však celkom náročná úloha. Nechcem a nemám právo kritizovať, iba sa na to pozrieť tak, ako vnímam univerzitu , hlavne Fakultu masmediálnej komunikácie, ja. Znie to asi smiešne, ale študovať na nej bol môj dlhoročný sen. Presne od 14.tich rokov, keď som prišla na [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6942x
Priemerná čítanosť článkov: 2314x

Autor blogu

Kategórie

Archív